Pàgines

dimarts, 21 de juliol del 2009

Un vehicle estrany...(2)

A finals de juny parlava d'un estrany vehicle que pujava per l'Avinguda del Tibidabo de Barcelona. No era ni un cotxe, ni un autobús; i encara que passava per la via, no era un tren.
Evidentment estava parlant d'un tramvia històric, el tramvia blau.

Aquesta línia va ser inaugurada l'any 1.901 amb la funció d'enllaçar l'Avinguda Tibidabo amb el Funicular del Tibidabo. L'any 1.971 a Barcelona es van suprimir tots els tramvies menys el tramvia blau.Del 1.971 al 2004, va ser l'únic tramvia que funcionava a Catalunya. Actualment, algunes ciutats com Barcelona o Bilbao, han recuperat aquest mitjà de transport.

Al veure aquest tramvies històrics em pregunto com pot ser que encara funcionin. La curiositat , com sempre, fa que segueixi al tramvia 7. A la Plaça de la Central , que s'anomena així per la subcentral elèctrica que dóna energia al tramvia blau, hi ha un guirigall de vies. Seguint les que marxen a l'esquerra descobreixo les cotxeres del tramvia.

A les cotxeres, els mecànics experts en vehicles històrics tenen cura del perfecte estat dels tramvies. En aquest moment al taller hi ha els tramvies 5 ,6, i 129 conegut com "la jardinera".
La jardinera va ser construït l'any 1.906. No té ni planxa ni finestres laterals.És una tramvia d'estiu. Disposa de bancs de fusta per 32 persones. Al 1.986 va recuperar el color vermell que lluïa als seus orígens; encara que formi part del servei del tramvia blau.

Gràcies a la feina ben feta dels tècnics dels vehicles històrics, encara avui, després de més de cent anys funcionant; si passegeu per Barcelona podreu pujar al tramvia blau.
Atentament.
Senyor i

1 comentari: