dilluns, 28 de novembre del 2011

Misteri al costat dels caganers.

Si passegeu per la Plaça de la Sal no deixeu de donar un cop d'ull a l'aparador de la gairebé centenària Llibreria Fregola, ja que sovint ens ajuda a pensar en les nostres tradicions. Fa pocs dies que ens recorda que ja no falta gaire per iniciar el cicle del Nadal.

Tapeu-vos el nas, perquè una part de l'aparador màgic i dels prestatges interiors de la llibreria ja estan plens de caganers !!!

El caganer és una figura popular del nostre pessebre nadalenc que té l'origen al segle XVIII. Tradicionalment la figureta representa un home vestit amb faixa i barretina, amb el cul enlaire per fer caca. Actualment, molts personatges coneguts tenen el seu caganer.

Però en un raconet de l'aparador he descobert un misteriós personatge, un frare, que m'ha deixat molt intrigat...

Em sembla que no és ni un caganer ni cap altra figura del pessebre. Nenes i nens, algú de vosaltres pot ajudar-me?
Atentament.
Senyor i

5 comentaris:

  1. Hola senyor i,
    soc el Martí Bordes. Aquest frare el que indica és el temps que farà i ho indica amb el bastó que te a la ma. Quan fa calor es treu la caputxa, i quan fa fred o plou se la posa.
    ps:tinc ganes de passar per la botiga i veure els caganers!
    Atentament
    Marti Bordes

    ResponElimina
  2. Molt bé Martí. Molt aviat al blog descobrirem com funciona aquest frare del temps.
    Atentament.

    ResponElimina
  3. Hola sóc la Júlia Remache i us volia dir que m'ha agradat molt el de caganers. Adéu

    ResponElimina
  4. m'h agradat les figures i també les cares i com has fet aquestes figures man agadat les figures son molt guapes. Sóc la LUCIA

    ResponElimina
  5. Júlia Remacha i Lucia. Estic molt content perquè veig que us han agradat els caganers. En teniu a casa vostra?
    Atentament.

    ResponElimina