dijous, 20 de setembre del 2012

El plaer de llegir a Miquel Pairolí.

Al desembre del 2.010 vaig recomanar-vos la lectura del dietari Octubre de Miquel Pairolí, joia de la petita editorial Acontravent. Descobrir l'escriptor de Quart ( Gironès) va ser molt plaent. La curiositat em va portar a un altre dels seus dietaris, L'enigma, editat per La Campana l'any 1.999. Però el tercer, Paisatge amb flames ,del 1.990, m'ha resultat impossible de trobar. Algú me'l pot deixar?


La meva recerca de l'obra de Pairolí no donava cap resultat fins que aquest juliol aprofitant una visita a Girona, intuïa que a la llibreria 22 tindria sort...

Guillem Terribas, un dels grans llibreters de Catalunya, va posar gairebé punt i final a la meva recerca. Sortir d'una de les llibreries de referència del país amb la bossa plena de llibres d'en Pairolí va ser molt gratificant. L'assaig " La geografia íntima de Josep Pla", imprescindible si sou lectors del geni empordanès; i les novel·les " El convit", "El manuscrit de Virgili", i " Cera" ja estaven al sac!

A més a més, Editorial Gavarres aquest estiu ha editat tots els articles que l'escriptor havia publicat en la secció " Una mirada en el paisatge" de la revista Gavarres; titulat "Miquel Pairolí. 18 Mirades".

Recordaré l'estiu del 2.012 com el del gran plaer de llegir a Miquel Pairolí. Reconec que fa un parell d'anys només havia llegit les col·laboracions d'aquest magnífic escriptor a la revista Gavarres. Aprofundir en el seu estil i domini de la nostra llengua és imprescindible ...

Gràcies a una recomanació de la revista vaig arribar al dietari " Octubre" i ja no he pogut deixar de llegir-te Miquel....
No ho dubteu, inicieu la descoberta de l'obra de Miquel Pairolí, el gran i desconegut escriptor gironí que va morir el juliol del 2.011.
Atentament.
Senyor i

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada