dimecres, 25 d’abril del 2012

Les explicacions d'un gos d'aigua portuguès.

Surto de la Casa-Museo del Timple de Teguise, i vaig a buscar el cotxe per continuar la descoberta d'aquesta illa màgica. Deixo l'antiga capital de Lanzarote després de xalar amb la seva gent, el mercat dominical, l'arquitectura, la gastronomia,...

Al costat del cotxe hi ha un gos que sembla bastant vell. Em quedo molt sorprès perquè en obrir la porta sento:
.- Bon dia Senyor i, t'ha agradat Teguise?
Miro, i no hi ha ningú...
.- Senyor i, no em contestes?
Nenes i nens, ja sé que no em creureu, però el que parla és el gos! Una mica desorientat li dic:
.- Bon dia, gos.
.- Em dic Camoes, i sóc un gos d'aigua portuguès. La meva raça és antiga i diuen que ja acompanyàvem als marins lusitans dels segles XV i XVI.
.- Sí , Camoes , he de confessar-te que Teguise m'ha agradat molt.
.- Deixa'm pujar al cotxe, t'ensenyaré una casa que estic segur que desitges visitar.
Un cop estem al cotxe, en Camoes m'explica per on hem d'anar. La carretera travessa una colada volcànica, el paisatge és molt sorprenent. Aquesta illa volcànica és molt diferent al que estem acostumats a veure.

Seguint les indicacions d'en Camoes, arribem al poble de Tías. Després d'una de les rotondes, m'indica on podem aparcar. Molt decidit entra en una casa i em diu que el segueixi....

.- Ja hem arribat, Senyor i, seu a la terrassa i prepara't per una bona notícia.
Després de seure aprofito per donar un cop d'ull al jardí. En Camoes torna i m'explica on som. Sort que estic ben assegut, perquè sinó...

.- Senyor i, espero que gaudeixis de la visita que faràs a la Casa i a la Biblioteca.
.- Però, Camoes, de qui és aquesta casa?
.- És la casa en la que va viure els seus últims 18 anys l'escriptor José Saramago amb la seva dona Pilar del Río. L'escriptor deia que era "Una casa feta de llibres".
Estic molt emocionat, podré visitar la Casa i la Biblioteca d'un dels escriptors que més m'agraden. I el que m'hi ha portat és el seu estimat gos Camoes!
Voleu entrar-hi?
Atentament.
Senyor i

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada