dilluns, 5 de gener del 2009

Gràcies Gilda Lopes Encarnaçao

Avui volia recomanar als pares i mares de l'escola la lectura de l'últim llibre de José Saramago El viatge de l'elefant. Si us agrada en Saramago no deixeu de llegir la novel·la.
M'ha encantat com l'autor ens explica , abans de començar la novel·la, perquè decideix escriure sobre un elefant que l'any 1551 sota el regnat del rei Joan II va ser portat de Lisboa a Viena .

Aquí és on apareix la Gilda Lopes Encarnaçao , lectora de portuguès a la Universitat de Salzburg que va convidar al magnífic escriptor per parlar amb els alumnes. Evidentment, desprès calia anar a sopar...
Afortunadament la Gilda va triar el restaurant L'elefant on en Saramago va preguntar què eren unes petites escultures de fusta posades en filera on hi havia representats diferents monuments europeus començant per la torre de Belém de Lisboa. Era un itinerari. La Gilda li va explicar el viatge de l'elefant i en Saramago dir que allà hi havia una història.Ella es va oferir ràpidament a obtenir informació històrica del sorprenent viatge.
Finalment ens diu l'escriptor : "El llibre resultant és aquest, i deu molt, moltíssim, a la meva providencial companya de taula, a qui manifesto públicament el meu agraïment més profund i expresso la meva estima i el meu gran respecte".
Atentament.
Senyor i

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada