dilluns, 7 de juliol del 2008

Biblioteques

Passejant i passejant per Lleida he entrat en un magnífic edifici. Pujant per unes escales he accedit a una biblioteca- arxiu on hi havia alguns investigadors amb els seus ordinadors portàtils remenant i remenant entre documents que tenien una bona colla d'anysEl que m'ha agradat és la barreja entre els ordinadors i els llibres, les enciclopèdies , els documents històrics,... Tot d'una he recordat la meva infantesa, quan el "temple del saber" era l'Enciclopèdia Espasa... Els que teniu uns anyets ja m'enteneu!!
 Molts de vosaltres nens i nenes del Sant Jordi, no l'heu vist mai,.. aquí en teniu una fotografia..allí estava, com sempre la gran enciclopèdia...
Els nens i nenes de cicle inicial encara recordaran les colònies a Pobla de Cérvoles on vam veure un monument a Josep Espasa creador d'aquesta enciclopèdia i fill del poble.
 Encara podeu veure en aquesta biblioteca com es recollien totes les dades dels llibres i dels arxius abans,... quan no hi havia ordinadors.
Molt amablement m'han explicat que l'edifici va ser un hospital. Les primeres referències són de l'any 1445.
L'any 1932 van fer unes obres de restauració per acollir diferents serveis i institucions culturals.
L'any 1942 es crea la nova institució que comptarà amb un arxiu històric molt important.
Nens i nenes, de quina biblioteca es tracta?
Atentament.
Senyor i

6 comentaris:

  1. Genial, Senyor i!
    Espero que algú contesti la pregunta.
    Això si que és una "senyora" biblioteca!

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Apreciada senyora:
    Realment és una biblioteca fantàstica.Recomano als pares i mares de l'escola - ara que tenim una mica més de temps per nosaltres- una estoneta de lectura en aquest espai...
    Tot un plaer.

    ResponElimina
  4. Hola senyor I ,som la Mireia i l'Adrià Duaigües vam anar a veure la biblioteca que vas anar a visitar tu, sembla una mica màgica i sembla la biblio del Harry Potter, només la vam poder veure des de la porta perquè estava tancada, hi tornarem a veure si veiem al Harry Potter o si hi ets tu.

    ResponElimina
  5. Mireia i Adrià, teniu raó. Aquesta biblioteca fa un efecte estrany, com de viatge al passat.
    A veure que dirà el senyor I. A veure si el trobareu!
    Si veieu al Harry, crideu-me que vindré corrents!

    ResponElimina
  6. Apreciats Mireia i Adrià: Quan vaig fer les fotografies em va semblar veure com en Harry Potter mirava un llibre molt antic.
    M'han agradat molt les vostres flors. Adrià, a mi m'encantaria veure els Triops!!
    Atentament

    ResponElimina