dimarts, 8 de febrer del 2011

La gàrgola bloggera.

Passejo tranquil·lament pel carrer Fray Ceferino González gaudint de la llum i les olors. El blau perfecte del cel, els tarongers plens de fruita i l'olor dels cavalls transformen aquest moment en màgic. Una filera de calesses esperen clients per donar una volta a la ciutat i els calessers aprofiten per llegir o xerrar acompanyats del sol hivernal. De cop i volta em sorprèn una gran torre coronada per un penell gegant de forma humana.

És una torre de bellesa indiscutible. Edificada al segle XII, era el minaret de la mesquita. Al 1.568 es van afegir quatre plantes més i un campanar. No puc resistir la curiositat i decideixo visitar-la. Primera sorpresa no hi ha escales, una rampa ens permet pujar els 70 metres de desnivell amb certa comoditat. Aturar-se durant la pujada i donar un cop d'ull a la ciutat és gratificant. En una d'aquestes pauses sento que em criden.
.- Bon dia, Senyor i, tenia ganes de saludar-lo. Amb les meves companyes seguim el blog de la biblioteca i ens estranya que no parli del nostre arxiu.
D'on surt aquesta veu? Miro pel finestral i em quedo bocabadat, està parlant-me una gàrgola de la catedral que ha girat el seu cap per mirar-me !!!

.- Suposo que vol visitar l'arxiu.
Ara estic totalment desorientat, potser he pujat massa ràpid i m'imagino coses.... Ja sé que no té cap lògica, però començo a parlar amb ella.
.- Bon dia. No sé de quin arxiu em parla.
.- No puc creure el que sento, Senyor i. Està al costat d'un dels arxius més importants i no ho sap?Miri acabi de pujar, descansi una mica i gaudeixi de les vistes. Però no oblidi al baixar el que ha de fer. Torni al lloc per on ha entrat a la catedral, i just davant, on estava acaronant als cavalls, veurà els edificis de l'arxiu.

.- Adéu Senyor i.
.- Adéu gàrgola bloggera, faré el que em diu.
Descanso una estoneta envoltat de campanes. La ciutat, tota blanca, és fantàstica. Baixo, i des de un pati ple de tarongers , miro altra vegada la impressionant torre .

Nenes i nens algú de vosaltres em pot ajudar? Quin és el nom d'aquest campanar i de quin arxiu em parla la gàrgola?
Atentament.
Senyor i

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada