dissabte, 12 de febrer del 2011

La gàrgola bloggera (2).

He acabat la visita i decideixo seguir les instruccions de la gàrgola bloggera. Deixo el pati dels tarongers i surto per tornar al carrer Fray Ceferino González on hi ha la cua per entrar a descobrir aquest impressionant edifici, declarat l'any 1.987 Patrimoni de la Humanitat. La Catedral de Santa María de la Sede és la catedral gòtica més gran del món.
Faig el que m'ha proposat la meva misteriosa informadora. Deixo la cua i torno a les calesses...

Abans, quan acaronava els cavalls tot recordant la Canela, l'euga blanca dels meus padrins , no m'he fixat en l'edifici del costat. Si faig cas a la gàrgola, estic mirant un dels arxius més importants... Veig un calesser aprofitant l'espera de clients per llegir i gaudir d'aquest matí assolellat.

Em disculpo per interrompre la seva lectura i demanar-li informació sobre l'arxiu, molt amablement m'indica on és la porta d'entrada. Li dono les gràcies i veig que no triga gens en submergir-se altra vegada en l'íntim plaer de llegir.

L'edifici que ocupa l'arxiu, La Casa Lonja de Mercaderes, és del segle XVI, i acollia el Consulado de Cargadores a Indias de Sevilla. Al segle XVI els mercaders feien els seus negocis a les grades catedralícies, i l'església es va queixar a la corona perquè quan feia mal temps, es refugiaven a la catedral.

Felipe II va visitar Sevilla l'any 1.570, i es va acordar la construcció del nou edifici. La corona va cedir els terrenys que en el seu moment havien acollit Las Herrerias Reales i La antigua Casa de la Moneda.
Nenes i nens, ja estem a la porta de l' Arxiu General d'Índies. Voleu entrar i descobrir-lo?
Atentament.
Senyor i

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada