dilluns, 27 d’agost del 2012

Sorpresa a la Catedral...

Avui compartiré amb vosaltres una descoberta sorprenent al centre de Burgos, ciutat molt senyora, que mai un es cansa de visitar.Fa un parell d'anys, just al davant de la porta d'accés a la Catedral, a la Plaza del Rey San Fernando, em van cridar l'atenció els llibres d'un aparador. "Siloé. Arte . Libros. Regalos". Vaig entrar a donar un cop d'ull. Les edicions facsímils d'aquesta editorial nascuda l'any 1.997, són gairebé perfectes.Penseu que té onze "Premios Nacionales del Ministerio de Cultura a los libros mejor editados" .

Vaig agafar un fulletó que convidava a visitar el Museo del libro. Fadrique de Basilea, pensant que faria la descoberta un altre estiu...
Torno aquests dies al cor de Castella, i com sempre, la Catedral és visita obligada; però recordo que he de buscar després el Museo del libro. Abans d'agafar els tiquets miro el timpà, una joia que em fa pensar, amb tristor, com devia ser el de la nostra estimada Seu Vella, abans de patir la destrucció que el va trinxar...

Sorpresa! Amb els tiquets , em donen entrades gratuïtes al Museo del libro , para visitantes de la Catedral de Burgos. Em torno a deixar seduir per aquesta meravella arquitectònica, i a la sortida l'objectiu és molt clar... He de buscar el misteriós museu ...

La feina és molt fàcil. El Museo del libro. Fadrique de Basilea, és a cinc minuts de la Catedral. Cal anar a la magnífica Plaza Mayor, i al costadet, a la Travesía del Mercado, hi ha el museu.

Em voleu acompanyar en la descoberta del Museo del libro?
Atentament.
Senyor i

2 comentaris: