divendres, 3 de febrer del 2012

El llibre del faroner ( 1 ).

Al febrer del 2.009 vaig recomanar-vos el llibre editat per l'Ajuntament de Palafrugell-Arxiu Municipal: " El far de Sant Sebastià 150 anys de vida ( 1.857 - 2.007 )". El llibre ens explica la vida als fars i l'ofici de faroner.

Far de Sant Sebastià a Palafrugell.

Actualment els fars no tenen faroners, la tecnologia els controla i els programes informàtics substitueixen a les persones ... El far, nenes i nens és una torre amb una gran llanterna a la part superior que podeu veure a les costes o als esculls. Serveix perquè els mariners es puguin situar. El faroner és la persona que té cura d'un far.

Far del Cap de Creus.

La vida està plena de sorpreses. En uns dels viatges que vaig fer al meu estimat País Basc, m'esperava una descoberta genial. Un cop a Bizkaia em van dir:
.- Mira que me han prestado. Seguro que te gusta....
Em vaig quedar bocabadat, a les meves mans tenia una petita joia...


"Libro personal del torrero". Al meu amic li havia deixat la filla del faroner José Riveira Carrera...
El voleu obrir?
Atentament.
Senyor i

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada