dimecres, 4 de juliol de 2018

Agramuntophitecus fins al dia vint-i-dos...

A la sala d'exposicions temporals del Museu de Lleida podeu gaudir fins al proper dia vint-i-dos de juliol de l'exposició organitzada pel Museu de Lleida conjuntament amb l'Espai Guinovart d'Agramunt."Agramuntophitecus. Guinovart matèria i litúrgia" us deixarà bocabadats.


El passat mes de desembre fou el desè aniversari de la mort de Josep Guinovart i Bertran, pintor, dibuixant i gravador barceloní, un dels grans de l'informalisme. Molt relacionat amb Agramunt, d'on era la seva mare i on ell passà gran part de la Guerra Civil. L'any 1.994 s'inaugurà el museu Espai Guinovart d'Agramunt dedicat a la seva obra.


Agramuntophitecus. Guinovart, matèria i litúrgia s'emmarca en l'Any Guinovart que culminarà el 2.019 amb una gran retrospectiva a l'Espai Volart de la Fundació Vila Casas de Barcelona. Si voleu veure totes les propostes  cliqueu al proper enllaç: " Any Guinovart. Programació".


L'exposició ens mostra el diàleg entre algunes peces del Museu de Lleida ( capitells, arqueta, talles de fusta, podall, revestiment del ciri pasqual, mènsules,... ) i obres de Josep Guinovart. Un diàleg sorprenent.


A la fotografia anterior podeu veure el diàleg entre l'obra del 1.950 "Bagul" amb clares referències a la tauromàquia feta amb tècnica mixta ( esquerra ) i l'Arqueta de sant Ramon del segle XVII de fusta, pell, seda, llautó i ferro ( dreta ). Els protagonistes de la propera fotografia són la Mare de Déu amb el Nen Jesús. A l'esquerra l'oli sobre tela "Nadal" del 1.950 de Guinovart i a la dreta de la talla policromada del segle XIV.


és molt contundent, segur que no us deixa indiferents, el diàleg entre el Crist de Manyanet, una talla de fusta policromada del segle XII amb la Creu Guitarra I del 1.998 que podeu veure a la propera fotografia.


Un any després, al 1.999, Josep Guinovart va fer amb tècnica mixta l'obra Creu Guitarra III que domina el centre de l'espai expositiu i que podeu contemplar a la fotografia següent.


Un podall del període ibèric ple ( 450 - 200 aC ) es mostra orgullós al costat de "La lluna de juny" obra del 1.990.


Sigui pels materials o per la iconografia l'exposició ens regala una colla de diàlegs establerts entre una quarantena d'obres. Recordeu que fins al proper vint-i-dos de juliol en podeu gaudir a la sala d'exposicions temporals del Museu de Lleida.


Abans de marxar un mico Guinovart ens explica: " Ja he perdut la cua ara comença el drama"...  És "Mesopaphitecus", un quadre de 1.999 fet amb tècnica mixta sobre fusta. No ho dubteu, passegeu fins al Museu de Lleida per gaudir d'una de les propostes de l'Any Guinovart.
Atentament.
Senyor i

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada